Apa ade pada nama...

"One day an Indian boy asked his father why they have such long names? The dad answers, "Well, son, it's tradition when an Ind...

"One day an Indian boy asked his father why they have such long names?

The dad answers, "Well, son, it's tradition when an Indian baby is born for the father to go outside and name the baby after the first thing he sees ...


Why do you ask Two Dogs Fucking?"

hahahhahahhaahahhahahhahahha Kite semua pasti x nak perkara di atas berlaku pada kite kannnn.... So nama adelah sangat penting dalam kehidupan.. I can named a few reason why name was important in your life based on my experience :

  • Firstly of course, kerana makna nyer...Kite pasti x nak beratur nombor last skali kat akhirat nanti tunggu nama x kena panggil panggil.. Sedangkan beratur ujung ujung masa amik makan kat Teres Teratai pun sure ko dpt ekor ikan jek, xpun nasik berlauk anak kucing (hahahahhaaa ni budak MRSM TDK je paham ), ini kan pulak beratur utk di hitung nanti...mesti kite nk di panggil dulu kan...

- fuhhhh..sib baik bawak kusi, patut bawak toto bantal sekali....-


  • During school, college or uni time...nama yang x terlalu menonjol atau terlalu unik adelah digalakkan for the sake of tidak kan menjadik perhatian cikgu, lacturer, tutor....kalau tak, setiap kali masuk kelas , berdoalah agar lacturer tu kene short term memory syndrom dan lupe nama anda sepanjang kelas. Bayang kan kalau satu kelas ade Nor Azura, Nor Azira, Nor Azra, Nor Azri, Siti Azura....tiba tiba ade sorang nama Che Mawar Berduri, x ker cikgu ingt yang tu jer kan?


  • Zaman primary and secondary adelah tempoh yg otak kanak2 bekerja dengan kreatif nye secara optimum... Maka , jika anda mempunyai nama yg unik, secara otomatik nye anda telah memberi bahan modal kepada mereka2 yg terlebih kreatif... Xcaya? Cuba letak nama anak korang Mohd Kelembai ke.... Nor Sarang Semut ke.... names calling are a parts of school life it's like a package.. Fun for the fun maker and suck to those whose names where victimised... U just have to bear with it dan belajar rajin2 serta berdoa biar makbul doa jadik doc, kot nnti org yg wat lawak ngn nama ko dtg klinik ko... baru bertemu buku dgn ruas. X pasal pasal de ngadu sakit kepala alih alih kene inject tang vontot, tang lengan, tang jari...tang pipi...

As proven before, I am very particular about my kids name.. Me myself in another hands, sampai sekarang x tau kenapa my mum chosed to named me my name. One thing for sure, zaman tu x kluar lagi Filem Azura... Ke filem Azura tu inspired dari nama aku kot..wakakaak tinggi ni angan2...

If my memories served me correctly, I was called or bahasakan diri sendiri as Zura, Zuera ( ni nama gedik), Wawa, Wa, Ura(mostly by my Singaporean relatives), Zu & Angah.... Mostly, before secondary 1, i will addressed myself as Wa or Wawa till one incident happened during my very 1st week at MRSM. This is between me and my very good buddy Mr Johoe. I dun know if he ever remembered this, but i did coz this conversation was the starting point I used Zura if being asked what to call by strangers.

Johoe : Hi ... Awak dari mana ?
Me : Wa dari Lumut....
Johoe : Owhh lu dr Lumut ek..budak SKP TLDM ekk..?
Me : ????? .. ohhh sorry, saya dh biasa bahasakn diri saya Wa, bukan saya ckp lu gua...
Johoe : kakakakakka kakakkaka...sorry sorry

Cheh masa ni kata br suaikenal...sorry la kan....sopan santun budaya kite... Skarang, after 11 years friendship...dah x de sorry- sorry, dah ganti ngan siottt....wakakakak ....

Actually, my main intention was to story about how i named this blog :)... melalut menyimpang berjela jela lak jadik nyer.... So why i named w4w4d33 ?

Well, w4w4 as in wawa of course my name.. I changed the consonant A tu numeric 4 just to avoid similarity as there's few bloggers named their blog as wawa also and 4 was the most suitable number to replace A. Kang letak w9w9 dh jadik nama orang lain pulak. Dh macam bunyik winewine lak kannn, trus kena samak lak blog ni kang hahahaha. Or w1w1, jadik wanwan... wan who????

Same goes to D33 as in dee , my other half la definitely.. U dun have to be rocket scientist to know this (applied to those who knows me personally). Again the consonant changed to numeric kerana gedikness.. After this name was registered only i noticed one familiar thing.. 4 4 was also Alis's birthday and 3 3 was Erin's birthday...sweet coincidence huhh....So gitu la bermula sejarah w4w4d33 ni.

At first when I decided to have a blog of my own, i just have no idea what concept, theme or name shall i put. I envy those blogger who can come out with unique, creative and one of a kind blog names but hey!!!!!! that's theirs.

I am just a simple plain lady hence this is what this blog was all about. Senang nk ingt pun yer... nak baca blog wawa ngn dee, bukak la wawadee...kan kan kan...

Ok, tu jek nk cite... hahahahah

You Might Also Like

1 thoughts

Flickr Images