cerita "cinta" dan 4D

Humming ( errr more like singing my heart out) song from my player one day on our way back home.. Me : Akuuuuu rinduuuu, sayanggggg kamuuu ...

Humming ( errr more like singing my heart out) song from my player one day on our way back home..

Me : Akuuuuu rinduuuu, sayanggggg kamuuu


Erin : Acuuuu induuuuuu, caaayannnggg tammuuuuu

Alis : Jeling sambil facial reaction macam de ckp ni dlm hati ,"Malah nok caro ehh" ( translation : malas nk amik tahu la/whateverrr)

sambung lagi....

Me : Ku rinduuuu....akuuu cintaaaa kepada mu, sayang kamu...
Alis : Mummy, cinta tu aper?
Me : (dalam hati "arghhh kacang jek soklan") ...Cinta tu love...aku cinta kamu...i luv u....pahammm tak alis?

Bersungguh aku explain siap body language tgn letak kat dada aku lepas tu letak kat dada de pulak...hahahha paham tak? alaaa cam x pernah bercinta kan yang ngaku x paham tuhh...

Then nyanyi nyanyi lagi....

Alis : Mummy, hatiku tu ape??
Mummy : errrrrrrrr

( dalam hati i was talking to myself 1st, nk pikir jawapan..Sure enough u dun want to look stupid infront 4 year old kan)

Alis : Cepat la mummyyy, hatiku tu ape?
Mummy : hatiku tu macam hati saya .... hati lahhh .....tau tak hati....dlm ni (sambil tepuk-tepuk dada)....macam kalau kakak naughty x dgr ckp mummy, hati mummy sakit (hahahha ape punye contoh kan...tp siyes tu jek yang terpikir masa tuh)

Tangan still tepuk2 dada but I'm pretty sure i'm actually showing my heart (jantung) instead of hati ( liver) to her....hahahah nevermind, by the time she's taking Biology, she won't remember any of this, not ?...

I tell you 5 min after that soklan cepumas , i was still thinking if i can come up with more understandable answer to her but serious blur, idea x marii... Termalu ngn anak sendiri bolehh? Even Alis seems to look happy with my answer but diri sendiri yang x happy.. For own satisfaction, sbb dh termalu kan.

Seriously, how u recover from moments like this...hahahaha

I might be 25 years old this year , opppppssss hahha and i might be clever to some people (i'm allowed to perasan in my own blog am i?) but I'm definitely not smarter than 5th grader....

wahahhaha tetap nk selit unsur game show ala ala glamour tu .


Well soon reaching our carpark, I saw my car-washer dah menunggu nak kutip duet perlindungan bulanan TAT...of course perlindungan dari habuk, kotoran dan cela heheh bukan dari Incik Ah Long..

Me : Ape pasal bulan lepas x cukup 12 kali cuci? saya kira tawww...u jangan ingat saya x kira...

Mr Mandur : Sorry akaaaaaaa, itu ofis cuti raya cina arrr, they all tutup air sumuaaa..

Me : Owhhhh ok ok x per...

Aku pun hulurkan note 50 kat der when suddenly ......

Mr Mandur : Saya minggu lepas akaaaaa, angkat ini number tapi tarak naik...(pointing to my plet number 7792).... Ini mingguu, saya angkat itu boss block A punya numberrrr... number akaaaa sudah naik second place la akaaaaaa...acccohhhhhh...

Me : Haaaa number saya naik ker ? Berapa ribu? tell me, tell me now! ( ni ayat nasik tambah, bg dramatic skit hahahhaha)

Mr Mandur : Second place akaaaaaaa.... anammm ribu..

Me : Haaaaaa 6 ribuuuu? Apa pasal x inform sama saya, kalau tau saya angkat sendiri itu nombor ( ooopppppppppssssss!!! astaghfirullah hal azimmm)

Pesanan khidmat masyarakat : Berjudi adelah haram di sisi agama.........( dalam hati iskkk 6 ribu tuhhh, rugi rugi rugi)

hahahhahahaha tak ley gurau, gi dok surau !!!!

You Might Also Like

3 thoughts

Flickr Images